om att blogga

Jag har bara den här bloggen.
Ingen annan.
Men jag har en vanlig hemsida, där jag lägger ut lite bilder och så som jag tycker kan vara värt att sprida till andra människor.
Lite texter finns där också, fast jag vet inte om de kan kallas blogg direkt.
Snarare kosserier (men ni behöver inte skratta när ni läst dem).
Jag tycker om att skriva men skriver inte så mycket längre för jag vet vad jag ska skriva.
Attet finns men inte vadet för att travestera Povel Ramel.
 
Men åter till detta med bloggen. Jag har ärligt talat inte förstått riktigt poängen med att vanliga människor ska blogga.
Det fanns en blogg som jag tyckte var läsvärd och gick in på lite då och då.
Sten Tolgfors utbildningspolitiska blogg.
Sten Tolgfors är utbildningspolitisk talesman för moderaterna och hade alltså en blogg om det. Den var klart läsvärd.
 
Tyvärr för oss som uppskattade hans sylvassa tunga och skarpa intellekt så gick han ju och blev handelsminister, delvis eftersom media envisas med att klumpa ihop tio års inkomster och alltså fick det till att Maria Borelius anlitat svart arbetskraft trots att hon hade råd med vit (att de pengarna som hon skulle ha använt till det kom ett halvår efteråt tog de ingen hänsyn till, det blev inte lika bra journalistik då). Och eftersom Sten Tolgfors fick efterträda Maria Borelius hade han inte tid med sin utbildningspolitiska blogg. Den avslutade han direkt när firma Lejonborg och Björklund blev utnämnda att ta hand om utbildningsdepartementet föresten.
 
Så nu står jag utan blogg att läsa. Kanske skulle börja skriva en själv. Frågan är om vad. Folk som lägger ut sina friörbesök eller kverulantiska spekulationer runt t.ex. regeringens politik har jag faktiskt inget intresse av att läsa.
Dessutom vore det kanske pinsamt om jag fortsätter att göra reklam för moderaterna på det här sättet. Pinsamt eftersom jag är medlem i miljöpartiet och dessutom inte delar moderaternas uppfattning om hur Sverige bör styras.
 
Däremot kanske jag skulle skriva lite om slutfasen av mitt examensarbete. Det skulle kunna hålla på i någon månad i alla fall.
Nåja, den som lever får se.
 
Jo en sak till. Min hemsida. Den finns på adressen hem.bredband.net/b716121 om någon nu skulle vilja titta.
Det här inlägget postades i Datorer och Internet. Bokmärk permalänken.

Kommentera

