Rakapprater och låtlistor

När jag skriver den här texten har jag precis avslutat ett pass i Word på ungefär en timme.
 
Det hade tagit betydligt längre tid om det inte vore för att antalet tidsbesparande knep jag kan i berörda program är betydligt fler än antalet timmar om man säger så.
 
Däremot hade det tagit betydligt kortare tid om Windows Media Player hade möjligheten att kopiera hela låtlistor. En möjlighet som nu saknas vilket gjorde att jag tvingades kopiera låttitel respektive artist samt skriva in tid manuellt på 36 låtar. Sådant tar tid, även för en person med datorvana. Dessutom är det ganska monotont.
 
Med detta sagt att Microsoft uppenbarligen inte räknat med att man ska kunna skriva ut en lista över vilka låtar det är man bränt på CD när man utnyttjat bränningsfunktionen som finns i ovan nämnda program. Vem har tänkt? Har någon tänkt?
 
Ett annat tillfälle där jag undrar om någon har tänkt är när det gäller min brors gamla rakapprat. Jag övertog den för att kunna ta pollisonger och gå före med den de gånger jag slarvat med rakningen (vilket är rätt ofta, måste jag erkänna) innan jag gick efter med hyvel.
 
Anledningen till att min bror inte längre använder apparaten är att batterierna uppges vara slut. En uppgift jag förstår hur den uppkommit men likväl numera kan tillbakavisa å det skarpaste. Så fort man använder nämnda apparat går i och för sig batterivarnaren igång, även om appraten är nyladdad. Men motorn har inga problem med orken så vid ett tillfälle för nära två veckor sedan så bestämde jag mig för att dra slut på batterierna. Så i kanske 12 dagar har jag rakat mig varje dag, fast med maskin och inte med hyvel. Varje gång jag rakar mig går batterivarnaren igång på rakapparaten. Men hittills har den inte visat tecken på att tappa orken.
Det har inte min skäggstubb däremot, som faktiskt på denna korta tid ger intryck av att ha blivit betydligt kraftigare. Ända resultatet av det här verkar vara att jag snart måste börja raka mig varje dag med hyvel, när jag återgår till den rakmetoden.
Får se hur batterierna mår efter att jag dragit ur dem helt, men någonting kallat tidigare erfarenhet säger mig att de kommer att må prima.
 
Tyvärr så påverkas dock inte en del av min skäggväxt av dessa rakningsbestyr. Min mustach ser lika fånig ut som för en vecka sedan. Just en snygg reklampelare för kampen mot prostatacancer!
Det här inlägget postades i Vardagsbekymmer. Bokmärk permalänken.

Kommentera

