Hur ofta ska man blogga för att det ska räknas

Jag har en kompis (tack Kjell Engström för den utmärkta inledningen, speciellt om man som jag gör nu lägger in allmänt flummande innan fortsättningen så kommer 95% av läsarna att undra "Bara en?"), eller bekant kanske jag ska säga än så länge, som har en blogg på en sida som bara är avsedd för det, som alltså inte har möjlighet till fotoalbum, chatt och sådana saker som den här sidan.
 
I en av sina bloggar så har hon framfört åsikten att om man nu har en blogg så ska man väl för sjutton skriva i den också.
 
I och för sig har hon en poäng. Men samtidigt ställer jag mig frågande på en punkt. Måste man skriva så ofta i den då!
 
Den här bloggen är den tredje jag skriver den här månaden. Det är rätt mycket för att vara mig.
 
Vilket beror på att jag är deltidsarbetslös/deltidsstuderande och skulle jag skriva om denna rätt enformiga tillvaro skulle jag ganska snabbt tråka ihjäl er. Och vad mer är, jag skulle aldrig komma på tanken att läsa en sådan blogg själv!
Och då ska jag väl inte tvinga på er eländet.
 
Fast något har ju ändå hänt sedan jag skrev här senast. Jag har fått meddelande om att ett jobb jag sökt har gått till någon annan, vilket på sätt och vis inte överraskat mig.
Jag har jobbat två veckor som kommunikatör (ung. telefonförsäljare, fast jag sålde inget) och konstaterat för andra gången att det är inte min bransch. Däremot fick jag bättre lön på det jobbet än jag fick som lärarvikarie i min hemkommun och det känns lite kymigt. För nog tycker jag lärarjobbet är viktigare. Där har jag dessutom en nästan fullföljd, adekvat, yrkesutbildning. Däremot säger jag inte nej till pengarna jag fick som kommunikatör (den första laddningen har kommit, 1200 spänn, kommer lite mer nästa månad)
 
Jag har monterat en cykeldator m. enkel åt min moster (hören, kvinnor i vårt avlånga land, de där manickerna är snudd på idiotsäkra, klarar ni att skicka ett sms med mobilen klarar ni att montera och ställa in en cykeldator!). Däremot misslyckades jag med att montera en backspegel. När jag avslöjat att jag länge funderat på att montera en själv fick jag ta med den hem och monterade den på min egen cykel.
 
Spring inte benen efter en är mitt tips. Åtminstone den modellen som sitter direkt mot styret och inte på en lång arm är nämligen av begränsad nytta ute i trafiken, speciellt på dålig väg när inställningen hoppar ur titt och tätt.
 
Sedan minns jag inte om jag hade börjat springa när jag skrev senaste inlägget här. Det har jag i alla fall. En runda på 4,5 kilometer där jag går 1 kilometer och således springer 3,5.
 
Mina joggingskor köpte jag under en period när jag inte trodde jag skulle börja springa så här mycket, så de är av lågprismodell. Sliter jag ut dem med detta ihärdiga springande så blir det nog en bättre modell nästa gång!
Det här inlägget postades i Datorer och Internet. Bokmärk permalänken.

Kommentera

