Finns det dumma blondiner?

När jag ställer den frågan är det kanske lika bra att erkänna att jag inte tror ett ögonblick att kvinnor med blont hår har mindre intelligens en personer med mörkt. Den typen av dumma blondiner tror jag inte finns.

Däremot tror jag att det finns dumma blondiner. Stundtals brunhåriga.

Med "dum blondin" menar jag snarare en kvinna som är aningslös på gränsen till det fattbara. Speciellt i samröre med det motsatta könet. Men även rörande relationen med omvärlden i övrigt.
I det lindrigare fallet jag kommit i kontakt med handlar det om att hon anser att ett aggressivt beteende i kombination med muskulös och vältränad kropp och uppblåst ego är manligt och attraktivt. Hon inser dock att denna typ av män är besvärliga, minst sagt. Men hon får det till att det är oss män som är problemet och inte hennes egna syn på män och manlighet. Den kvinnan klarar jag att umgås med, om än i begränsade doser.

Det andra fallet jag kommit i kontakt med på senare tid är det allvarligare. Detta fall kom jag i kontakt med på netlog, communityn jag är rätt mycket på sedan några månader. Kvinnan ifråga har en mycket kort presentation. Den är så särpräglad att jag inte kan citera den och samtidigt avslöja hennes identitet men handlade om att hon gillade något starkt, eller hårt. När jag i hennes gästbok frågade vad hon gillade så starkt blev svaret att hon gillade hårda tag i sängkammaren.

Förutom att jag nog vill veta lite mer om kvinnor jag umgås med än att de gillar hårda tag i sängkammaren så kan nog merparten av läsekretsen (även den kvinnliga delen) räkna ut riskerna med att uppträda med förnamn, efternamn, ungefärlig bostadsord på en community med över 1 miljon medlemmar och som presentation tala om att man gillar hårda tag i sängkammaren.

Nu kommer det värsta. När jag i svaret på hennes meddelande menade att jag föredrar lite mjukare tag just i sängkammaren utnämnde hon mig omedelbart till tönt och bröt all kontakt.
Moget beteende kan man ju tycka och med den människosynen/manssyn hon hade så sörjer jag väl inte det speciellt.

Nu kommer emellertid det värsta. Bägge personer jag berört i den här bloggen är naturligt blonda. Det är ju så man börjar undra om blondiner verkligen är dummare än andra. Fast jag har träffat kloka blondiner också. Och ett exempel på liknande attityd hos en utpräglat mörk person.

Så jag håller nog fast vid min åsikt. Nog finns det dumma blondiner. Stundtals brunhåriga.

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

