Dumma frågor, dumma svar

Till att börja med: Det finns inga dumma frågor. Bara dumma svar och dumma sätt att bemöta frågor.

1. Tre namn jag lyssnar till:
Markus, Mackan, Folke

2. Någonting jag tycker om med mig själv:
Min empatiska förmåga

3. Någonting jag inte tycker om med mig själv:
Att jag inte alltid klarar att uttrycka ovanstående egenskap.

4. Detta är jag rädd för:
Hm… väcka anstöt hos andra tror jag.

5. Tre saker jag vill ha varje dag:
Mat, dryck och mänsklig värme

6. Tre saker jag absolut inte kan göra:
Medvetet göra folk illa, låta bli att bry mig om mina medmänniskor och hålla tyst längre stunder än säg en minut.

7. Detta tycker jag om att göra:
Umgås med andra.

8. Detta vill jag göra just nu:
Sitta eller ligga och föra vilsam konversation med någon.

9. Bästa känslan:
När man umgås med någon man har fullständigt förtroende för.

10. Värsta känslan:
Känna sig sviken på något sätt.

11. Egenskaper jag gärna vill att min partner har
Utstrålning. Utstråla värme och människokärlek. Vara förstående när man gjort bort sig.

12. Är jag kär just nu?
Tror ni mig om jag säger att jag inte vet?

13. Jag vill gifta mig:
Jag vet faktiskt inte. Ena halvan av mig vill inte det. Andra halvan vill (så snart jag hittar någon att gifta mig med) ordna med släktens värsta kyrkbröllop :D.

14. Följande saker vill jag göra innan jag dör:
Lära mig rida och skaffa MC (-körkort). Bilda familj.

15. Min käraste ägodel:
Kärlek är för mina medmänniskor, inte mina saker, men mina hörlurar har skänkt mig mycken glädje.

16. Något jag vill ha i present:
Ja nu fyller jag år snart, och eftersom börsen är tunn är önskelistan lång. Men DVD-filmer är en bra klassiker.

17. Detta har jag på mig just nu:
jeans och en skjorta.

18. Favoritkläder:
chinos och en snygg skjorta. Kanske en tröja över.

19. Favoritdjur:
Hund

20. Följande musikstilar tilltalar mig mest:
Visor/Pop och en del rock. Sjunger gärna till.

21. Favoritlåt just nu:
Eternal Flame (The Bangles)

22. Roligaste/tråkigaste ämne i skolan:
Ska bli matte/fysiklärare så de ämnena tycker jag om. Tråkigaste ämne… Ska nog vara språkämnen då men det beror mycket på hur undervisningen ser ut.

23. Stjärntecken:
Vattuman

24. En bok jag älskar:
Smycken, Tycken och Monty Bodkin (P G Wodehouse)

25. En film jag älskar:
Grabben i Graven Bredvid

26. Tv-program jag gillar:
Hm…

27. Favoritdoft:
Försommarmorgon

28. Detta äter jag gärna:
Fullkorns-Penne (makaroner) med skinksås

29. Dricker helst:
Juice

30. Favoritgodis:
Mintchoklad och vindruvor (jo det är visst godis!!)

31. Hit vill jag gärna åka på semester:
Österrike, Irland, Skottland, Norge.

32. Färg på mina ögon:
Bruna

33. Min längd:
172 cm

34. Jag tror på:
Kärleken, och inte bara den som har med sex att göra.

35. Jag spelar:
CD-skivor och Internetspel.

36. Person jag beundrar:
En fd. kurskamrat tror jag.

37. Så här bor jag:
I en villa med morsan och syrran.

38. Mår just nu:
Rätt skapligt.

39. Det här tänder mig:
Tja, förmodligen ungefär samma saker som den som läser det här. Men smekningar och ömma ord är väl ett tips. Välsittande och passande kläder ett annat.

40. Det här gör mig avtänd:
Kalla händer och för stora krav.

41. Favoritfärg:
grundfärgerna (röd, grön, blå, gul) och svart. Vitt och ockra i vissa sammanhang.

42. Favoritcitat:
Har en 7 sidor lång citatsamling på datorn, svårt att välja 😛

43. En hemlighet jag vet:
…avslöjar jag inte här (snopet va? :D)

44. Bästa present jag fått:
Minneskortsläsare tror jag.

45. Senast köpta skiva:
Sonja Aldéns album.

46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är:
Helheten. Jag har liksom inget karaktärsdrag som kan irritera folk. Tror jag. Dessutom tror jag utseendet stämmer rätt bra med min personlighet.

47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är:
Längden. Några centimeter till hade inte sutit fel.

48. Udda förmåga/egenskap:
Jag är udda hela jag :P- Och så är jag bra på att skrämma skiten ur folk om jag vill.

49. Om jag vore ett djur skulle jag vara:
Svårt. Hund tror jag, men jag vet inte riktigt vilken ras. Sankt Bernard tror jag.

50. Vad lyssnar du på just nu?:
Björn Afzelius

51. Vad har du gjort/ska du göra idag?:
Varit till biblioteket, läst en del, svurit över bilen och väderprognosen i nu nämnd ordning. Surfat.

52. Var är dina föräldrar födda?:
Malmköping respektive Järna.

53. Vad är det senaste du installerade på datorn?:
The Sims 2 nattliv och The Sims 2 Glitter&Glamourpaket

54. Vilken är din favoritrestaurang?
Våning ett i Vallentuna.

55. När badade du i en pool senast?:
Senast jag var i ett badhus för några år sedan.

56. Har du varit med i någon skolpjäs?:
Alldeles för få 😛

57. Hur många barn vill du ha?:
Mer än ett. Och inte för många. 2 tror jag. Beror på vad den andra vill också.

58. Vilken musikstil tycker du mest illa om?
Techno, Punk, rap och hiphop.

59. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet?:
Medlem i miljöpartiet (nog sagt!)

60. Vad har du för TV-kanaler?:
1,2,4,6,7, Kunskapskanalen, Barnkanalen och någon till (digitalbox men inget kort)

61. Har du åkt moped någon gång?:
Näpp, däremot motorcykel en gång.

62. Har du busringt någon gång?:
Kommer inte ihåg. Tror inte det faktiskt.

63. Har du fått felparkeringsböter?:
Näpp.

64. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm?
Har inte och vill inte pröva. Känns det som nu iaf.

65. Vilken är den plats längst bort som du har besökt?:
Luleå (tänk då på att det är längre till Luleå än till Malmö från mig!)

66. Har du en egen trädgård?
Jepp.

67. Vilken är din favorit bland tecknade serier?:
Hälge och Gustaf.

68. Kan du alla orden i nationalsången?:
Tror det

69. Badkar eller duschkabin?
Badkar

70. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden? :
Grabben i Graven bredvid.

71. Favoritpizza?:
Hawaii

72. Chips eller popcorn?
Chips

73. Vilken färg på läppstift använder du?:
Ser jag ut att använda sånt (ni som sett mig)?

74. Har du rökt jordnötsskal någon gång?:
nej? kan man göra det? Känner inte för att pröva heller.

75. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling?:
haha nej

76. Apelsin- eller äppeljuice?:
Äppel

77. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni?:
Familijen. En pastarätt med köttskav.

78. Favoritchoklad?:
Svårt. Punchpraliner eller After Eight tror jag.

79. När röstade du senast?:
Senaste riksdagsvalet.

80. När åt du en hemodlad tomat sist?:
I somras

81. Har du vunnit en prispokal någon gång?:
Jepp. I luftgevärsskytte.

82. Är du bra på matlagning?
Det är nog för mycket sagt 😛

83. Klarar du att tanka själv?:
Jajemän!

84. Har du beställt något från de där shoppingprogrammen som går på ?
Skulle nog aldrig falla mig in.

85. Pepsi eller Coca Cola?:
Pepsi tror jag. Är klorerat sötningsmedel i Colan.

86. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb?:
Näpp.

87. Vad var det senaste du handlade?:
Hm. Flingor tror jag.

88. Har du kräkts offentligt?
Har för mig jag sluppit det.

89. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken?:
Den sanna kärleken hittar man inte, den skapar eller upplever man, men hellre den än mångmiljadär. Har kommit fram till att en förmögenhet på sådär 10 miljoner är lagom. Mer ger bara bekymmer.

90. Tror du på kärlek vid första ögonkastet?:
Näpp. Däremot på förälskelse vid första ögonkastet.

91. Har du ringt något betalnummer?:
Ja.

92. Kan man vara vän med sitt ex?:
Har inte prövat, vet inte… Har inte träffat någon som klarar det riktigt.

93. Vem var det du besökte på sjukhus senast?:
Min nu avlidna pappa 😦

94. Hade du mycket hår som liten bebis?:
Ingen aning!

95. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar?:
Hm, kommer faktiskt inte ihåg. Jag har ett eget iaf.

96. Vad har du i din väska?:
Handdator, miniräknare modell bättre, whiteboardpenna, hörlurar till mobilen, block och en mattebok. Om ni menar den väska jag tror…

97. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig?
Läser någonting.

98. Vad är du tacksam för idag?:
Att snön ligger kvar ett tag iaf. Fint väder. Ett trevligt mail.

99. Var hittade du den här listan?:
hos en medlem på netlog (community)

100. Fem personer jag vill ska fylla i denna enkät:
Fem personer som finner nöje i det. Juridisk identitet spelar mindre roll.

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

