Vilka av dvärgarna låg Snövit med?

Låt oss börja med att jag svarar på hur i all sin dar jag kom på tanken att skriva om detta ämne. Svaret är enkelt. Jag jobbar på en halvstor högstadieskola och det var några elever som gick runt med den frågan.

Eftersom jag tycker om att seriöst analysera svaret på en vad det verkar helgalen fråga tänkter jag försöka svara så analytiskt och så korrekt det går på den frågan.

Låt oss inledningsvis konstatera att mig veterligen står det inte i Bröderna Grimms saga något om sexuella kontakter. Vi vet således inte. Men vi kan göra en kvalificerad gissning. Men det blir inte lätt.
Butter. Föga troligt. Ger man honom ett skamligt förslag svarar han väl bara "vad ska det vara bra för?"
Trötter. Risken är uppenbar att han somnar under förspelet.
Toker. Risken är uppenbar att han gör något Tok-igt under förspelet.
Prosit. Under förutsättning att inte Snövit hade bacillskräck bör det inte möta några hinder. Även om det kan bli en speciell upplevelse…
Glader går mycket väl att tänka sig som sängkamrat.
Blyger. Blyga personer är också i allmännthet väldigt känslosamma, när de väl kommer över sin blygsel. Här kan det hetta till ordentligt.
Kloker. Ytterst osäkert kort. Intelligens är faktiskt inte särskilt attraktivt. Han blir mer som en fadersgestalt. Men det är klart. Ingen vet ju…

Sist och slutligen är det mycket troligt att Snövit låg med alla dvärgarna samtidigt.

När alla sov alltså.

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

