Dagen efter dagen före

Fritt efter det gamla talesättet “Dagen efter kvällen före”. Dagen efter det att jag firat min 28:e födelsedag och dagen före att ytterligare en arbetsvecka tar sin början.

Jag fick en box med Millennium-filmerna, långa versionerna som gick på TV, och en pulsklocka. DVD-boxen var uppskattad även om den så direkt inte var någon uttalad önskan (Vi har ingen Blu-ray, därav DVD) och pulsklockan var en uttalad önskan från min sida och således uppskattad den också.

Det bästa med gårdagen var dock inte presenterna utan att min flickvän kom upp, vilket var mycket uppskattat eftersom vi inte setts på tre veckor.

IMG_0002

Nu har vi dessutom bestämt oss för att ses betydligt oftare. Det ser jag fram emot. Tyvärr ger en bild bara ett mått på utsidan, men jag kan lova att insidan ingalunda är sämre. Åtminstone om man frågar mig Rött hjärta

För övrigt kan jag berätta från de senaste veckorna (som inte kommit med här av olika anledningar):

Att Hitachis dyrare mini-system är betydligt bättre än man kan tro med tanke på hur mycket (nåja…) de marknadsförs. Elgiganten har t.ex. ett för 3500 kronor som torde vara ett av marknadens bästa system i den prisklassen.

Att ett ganska bra (men inte hundraprocentigt) mått på kvalitén hos ett minisystem är att kolla på högtalarkablarna. Först och främst kontakterna (specialkontakter är sämst, därefter kommer snabbkopplingar och bäst är ordentliga terminaler), därefter hur väl utförda kablarna är. Det är ett av tecknen på att Yamahas minisystem är som man säger på nysvenska riktigt bra skit.

Att Ica-Kvantum Flygfyrens hallongräddtårta kan rekommenderas, mums!

Att det kan vara ganska intressant att bära en pulsmätare så att säga till vardags, inte minst för att få grepp om sin egen kalorikonsumtion (och när man vet hur mycket man bränner vet man ju hur mycket man kan ta in).

Att det är ett jäkla bra väder så nu tänkte jag dra ut min äldsta bror på en promenad!

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

