Jag måste ju ändå medge…

…att det finns en del svenska deckare som är klart läsvärda även för oss som föredrar mysdeckare á la Agatha Christie eller Dorothy Sayers.

…att Mac Mini är en dator från Apple som jag tycker är helt rätt. Liten, smidig, med goda anslutningsmöjligheter (med lite adapters, men dock) och med ett pris som inte är särskilt fasaväckande (6000 för bara burken. Skärm, tangentbord och mus ingår ej). Vill man ha en dator till hemmakontoret som är liten och smidig för surf och mail är det ett riktigt bra alternativ till en bärbar. Faktum är att jag undrat i flera år varför inte stationära datorer blir mindre än vad de normalt sett är. Jag får nyansera mig. Varför är inte stationära PC-datorer mindre än vad de är ska det vara.

…att jag är rätt avis på syrrans nya mobil, en Galaxy 5, men upptäckt att den av allt att döma inte har multitouch vilket leder till…

…att Sony-Ericsson Xperia X8 nu med Android 2.1 framstår som ett riktigt bra köp i 2000 kronorsklassen.

…att jag är riktigt sugen på en Galaxy mini när det är dags för mig att byta mobil. Under förutsättning att SAR-värdet är okej förstås.

…att jag ser fram emot att träffa min flickvän igen imorgon.

…att umgänget med henne gör att jag börjar lära mig något lite franska.

Au revoir!

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Jag måste ju ändå medge…

  1. Bizi skriver:

    vägrar både Samsung och SE vad köper man då???

    • foto136 skriver:

      Det finns flera trevliga märken på marknaden, tack och lov för dig. Vill du vara lite tvärsför (och det brukar om inte annat löna sig ekonomiskt) är Nokia ett alternativ. LG kommer starkare och starkare och ett annat starkt märke, om inte annat med en väldigt bra finish, är HTC. Nackdelen med HTC är att de har inga telefoner billigare än Wildfire, som ligger på cirka 2500 kronor. Då har Nokia flera bra budgetalternativ.

      Sedan finns då förstås Doro, men den tror jag inte du är intresserad av, av andra anledningar.

Kommentera

