Jag måste få skryta!

Eller Äntligen som Gert Fylking sa

Jag har ju då förmånen att då och då, på den senaste tiden en gång i veckan, känna mig som världens lyckligaste man. Jag hoppas att jag delar den känslan med ett antal miljoner män värden över som nämligen i likhet med mig träffat någon nyligen.

Det hör liksom till att man befinner sig uppe bland molnen i det läget.

Åtminstone om man inte är i den föga avundsvärda situationen att man varit singel så länge att man inte riktigt kan ta in vad som hänt och därmed inte njuta av det på samma sätt. Been there, done that, get the t-shirt. Och jag kan ju säga att jag inte längtar tillbaka dit.
Nog med dysterheter.

Något frustrerande för den amatörfotograf jag är så har det dock varit svårt att få till riktigt bra bilder på min flickvän, mycket på grund av att vi haft otur med ljuset de gånger jag haft en kamera tillgänglig.

Idag misstänkte jag att vi skulle ha bra fotoljus, och jag fick rätt.

IMG_0022

Sedan några år är jag, tack vare min bästa vän, dessutom hyfsat bekväm framför kameran, så vi bytte plats Rosy och jag. Med följande resultat.

IMG_0024

Min skicklighet i sammanhanget handlade bara om att hitta rätt ljus, sedan var det inte så svårt. Då ska också sägas att kameran inte är någon värstingkamera direkt (den har min ena bror Ler med tungan ute). Så om ni vill få till bra bilder, se till att ha kameran med er och ta vara på tillfällena. Det räcker.

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Jag måste få skryta!

  1. Emil Svensson skriver:

    Jag tvivlar på att du är världens lyckligaste man 😉 det är ju jag! … (med det vill jag ha sagt att jag vet precis hur du känner dig! :)… ) (hatar att sluta paranteser med smileys)

  2. foto136 skriver:

    Shysst kommentar Emil!

  3. Emil Svensson skriver:

    Fast jag har då turen att inte ha ett distansförhållande… var bor din flickvän? 🙂

    • foto136 skriver:

      Oh, mitt ex bodde 25 mil bort, och min nuvarande flickvän bor i Stockholm, så jag känner mig väldigt priviligerad 😀

      Tack SL för de fina förbindelserna mellan Norrtälje och Stockholm!

Kommentera

