Konsten att bestämma sig

Jag pratade med en arbetskamrat häromdagen om detta med vikten av att bestämma sig och sedan bara tuta och köra på det man bestämt sig för, vare sig det gäller att sluta röka, gå ned i vikt eller något annat. Samma dag bestod mitt jobb bland annat i att städa på ett ställe där ingen städat på ett halvår (det såg precis så jäkligt ut som ni tror). Fint blev det efter städningen och dessutom ägnade jag mig åt en aktivitet idag på förmiddagen som starkt anknyter till denna aktivitet.

Jag kom mig för att städa inkorgen i min mobil. Nu är grejen den att jag ju alltså har en mobil som jag haft rätt länge. Sedan februari 2009 för att vara noga. Första månaderna var jag väl rätt bra på att städa inkorgen för SMS. Sedan insåg jag att den har typ oändlig kapacitet och slutade städa den. Vet inte om det var en riktigt bra idé, kan jag säga så här i efterhand. När jag kollade nu på morgonen hade jag nästan 9000 SMS på telefonen. Efter att ha städat bort de allra äldsta och tömt skickatmappen så minskade det till cirka fyratusen. Sedan har städningen fortsatt och jag är nu nere i knappt 3000 SMS. Bland de fynd jag gjorde när jag gick igenom gamla SMS, och ett och annat MMS, var den här bilden på mig själv

Jag

För att vara en mobilbild (tagen med en iPhone 3 om jag minns rätt) så tycker väl jag att den är helt okej.

Jag brukar ju inte strö ut bilder i bloggen, men tyckte det kunde vara läge nu.

Hoppas föresten resan hit går bra för min flickvän. Det har varit 20 grader kallt nu på morgonen och är fortfarande rätt kallt (9 grader minus) så det kan ju ställa till problem. Men vi får hoppas på det bästa!

Auf Wiedersehn!

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

