Vad är det för fel på Peter Settman?

Grunden till denna rubrik är snudd på löjligt enkel: Strängt taget är det ju inget fel i på karln alls! Ändå så har det aldrig blivit någon tradition i min familj att vi sitter på fredagarna och ser på Så ska det låta på samma sätt som det var med programmet när Peter Harrysson var programledare, kanske framförallt medan min pappa levde.

Då kan man ju tro att det är något fel på karln eftersom vi inte tittar på programmet på det viset. Vad är då problemet?

1. Peter Settman är en spexare, och första programmen vi gjorde (som vi däremot såg) var han det till etthundra procent. Kontrasten mot Peter Harrysson som däremot var en utpräglad mysfarbror till programledare blev helt klart rätt häftig. För häftig för oss.

2. Vi tittar helt enkelt mycket mindre på TV idag. Pappa tittade kanske på TV 2-3 timmar per dag. Idag kanske vi tittar 2-3 timmar i veckan. Jag tittar en del på film istället, dock inte så mycket nu sedan jag fått något att göra på vardagarna (något jag kommer att återkomma till längre fram i detta inlägg).

3. Settman har förvisso lugnat ned Spexandet en del, men han har också gjort programmet till sitt, och hur man än vänder och vrider på saken så jämför man med Harrysson. Och det är ett annat program än Harryssons. Och då är det på något sätt fel för att det är annorlunda. Vilket egentligen är väldigt orättvist mot Settman.

Så avslutningsvis. Jag lovade ju att återkomma till mitt jobb. Nu finns det läge att göra det tycker jag.

Dagen efter valet förra året, den 20:e september, började jag en praktikperiod på Elgiganten. Den är nu slut, men jag ska fortsätta jobba där, vilket känns väldigt trevligt.

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

