Senaste nytt

Kvällens rubriker:

  • Motionsspåret helt invigt för året. God kondition på så väl motionsspår som motionär.
  • Svenska Dagbladet befäster sin ställning.
  • Gillette riskerar att förlora sin.

Jag var alltså ute och motionerade en stund innan jag tog ett bad och satte mig vid datorn. Gick och sprang en runda som är sammanlagt 5,4 kilometer. Delvis för att hålla mig varm (?!) började jag springa efter ungefär halva vägen och orkade ända hem. Detta efter att inte ha sprungit på hela vintern och att det varit både si och så med den för konditionsträningen så viktiga spinningen.

<***>

Svenska Dagbladet befäster sin ställning som Sveriges ledande dagstidning. Medan DN mig veterligen sjunker allt längre ned i mainstream-träsket och blandar artiklar tydligt avsedda för bättre medelklass som egentligen inte vill veta något de tycker är upprörande är Svenska Dagbladet betydligt bättre på att presentera lite udda nyheter åtminstone någon gång ibland.

Nu senast plockade de poäng hos mig genom att öppet gå ut med den smått självklara slutsatsen av vårbudgeten att regeringen inte har någon arbetslöshetspolitik. De har en jobbpolitik, som går ut på att de med jobb gynnas ännu mer av att ha ett jobb än de gör på naturlig väg. Däremot är den enda insats för att ge folk jobb som jag hört talas om är att de ger rabatt om man som anställd anställer någon som är under 26 (har jag för mig att det är) på de sociala avgifterna. Får det arbetsgivarna att anställa fler? Nix! Dessutom är denna värdelösa, men kostsamma, reform flera år gammal. Regeringen har alltså ingen jobbpolitik. Detta erkänner en öppet borgerlig tidning (oberoende liberal heter det officiellt). Bra där!

<***>

Tror jag har nämnt att min nya rakhyvel, en Wilkinson Quattro Titanium, har kommit. Den är nu vederbörligen testad och det är bara att konstatera att den matchar Gillette på alla punkter jag hittills kollat. Det finns bara en punkt jag inte kollat hittills och det är livslängden (så länge sedan var det inte jag fick hyveln). Så det här ser bra ut. Även om jag eventuellt kommer att få avboka en och annan bladförsändelse. Om ni vill vara riktigt säkra innan ni nappar på samma erbjudande som jag ska ni förstås vänta till jag testat livslängden också. Värt att påpeka är också att de raklödder man får med är okej, men inte mer än så. Jag använder hellre rakgel eller raktvål av känt fabrikat.

<***>

Innan jag avslutar kvällen blogg ska jag bara bekräfta att ja, jag har haft ett anfall av skumt skämtlynne idag!

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

