Kontrasternas magi

Låt mig erkänna en sak; rakt av. Jag gillar kontraster. Jag gillar dem skarpt. Det gäller rätt många sammanhang. Trots att jag inte gillar modern arkitektur annars föll jag i farstun för arkitekturen i Albanova, Stockholms Universitet’s relativt nya byggnad (byggd kring millennieskiftet) och inte minst dess svarta fönsterbleck på en i övrigt vit byggnad. Eller inomhus vita väggar med mörkgrått golv och svarta möbler.

Jag vet att jag bidrog till att vi har svart golv och i grunden vita väggar i vårt badrum (som är rätt nyrenoverat).

Jag gillar själv att gå klädd i kakifärgade byxor och tuppröd tröja eller (mitt senaste inköp) en störtgrön tröja. Eller en blåsvart tröja till kakifärgade byxor.

Däremot lovar och svär jag att det inte var på grund av denna förtjusning som jag gick och träffade en afrikansk tjej!! Inte medvetet i alla fall (jag har varit med om tillräckligt mycket för att inte lova för mycket om det undermedvetna).

Däremot har jag totalt glömt bort hur jag kom att tänka på detta. Så ni får stå ut med att klara er utan den förklaringen.

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

