Lite reflektioner

Jag läser Aftonbladet på nätet. Det har många fördelar jämfört med att köpa papperstidningen. Dels kostar det mig 29 kronor i månaden (jag är Plus-medlem) istället för mer än 300 kronor i månaden, dessutom kan jag lätt hoppa förbi Nöjesnyheterna som av någon outgrundlig anledning tar fjärdedelen så mycket plats på hemsidan som i papperstidningen.

Nu har jag läst och begrundat även idag.

Dels den tragiska nyheten om den belgiska cyklisten Wouter Weylandt omkommit under Giro d’Italia. Han hakade i ett staket med pedalen och slungades till marken och avled under färden till sjukhus. Detta faktiskt trots att han använde hjälm. Jag hoppas verkligen att detta inte får hjälmvägrarna att hälla vatten på sin kvarn.

Dels att en Centerpartist stör sig på att Mona Sahlin fick oerhört mycket kritik för sin handväska (som var en gåva) medan Fredrik Reinfeldt kommer undan med en väldigt fin klocka. Dels kan man undra om det knakar i fogarna på Alliansbygget, dels är det intressant att Aftonbladet frontar den nyheten istället för att gömma undan den. Kanske ska man inte ge upp hoppet helt ens om Aftonbladet?

Dels tappar Barack Obahma enormt för mig genom sitt omdöme om Osama Bin Laden och omdömet om oss som hävdar att man aldrig aldrig aldrig ska döda någon i rättvisans namn (att vi bör sinnesundersökas). Det sista visar på bristande demokratiskt patos jag inte hade väntat mig av en demokrat. Hämnd av det slaget är något som inte hör hemma i ett civliserat samhälle, det är min syn på saken (dessutom finns det statistiska belägg för att dödsstraff ökar brottsligheten, och straffmetoder som ökar brottsligheten är inte min likhör!!!).

Sedan läser jag att Alliansen har problem eftersom KD, FP och C tappar i popularitet, lite mer än M ökar, så totalt tappar de. Det kanske blir så när moderaterna lägger rabarber på politiken? Kan det vara så att fler än jag stör mig på att en regering med bestånde av två konservativa och två liberala partier för en så uppenbart konservativ politik där snudd på varje spår av (social-) liberal politik lyser med sin frånvaro?

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Lite reflektioner

  1. Emil Svensson skriver:

    Vill bara flika in med att egentligen är det bara C som är liberala… FP är ju klart neocon… tyvärr >.<

  2. Markus skriver:

    Centerpartiet vet jag inte var jag har riktigt måste jag erkänna. Men om jag får lita på intrycket från valstugan så är jag böjd att hålla med.

Kommentera

