Frustration

Det tillhör inte mina vanor att skriva riktigt riktigt arga blogginlägg halv elva på kvällen. Även om många blogginlägg från min sida nog är ganska arga, vilket beror på att jag bara bloggar om de saker som verkligen engagerar mig, och mycket som engagerar mig är saker som jag tycker är fel.

Kanske inte så jäkla positivt eller något som är bra för att åstadkomma positiva förändringar i mitt liv, men jag fungerar så likförbannat.

Halv elva på kvällen brukar jag dock vara alldeles för trött för att ens tänka tanken att ägna mig åt att blogga.

Just idag gör jag ett undantag, delvis eftersom jag är ledig imorgon och alltså inte behöver tänka på exakt vilken tid jag går upp imorgon.

Det beror också på att jag känner ett intensivt behov av att brinna av.

På Etanet för att vara noga. Kontakten med detta företag (som alltså är den stora leverantören av fiber-anslutningar om man bor i Norrtälje med omnämnd, för er som inte gör det och således inte känner till den saken).

Jag bokade upp mig för en snabbare internetuppkoppling än den som ingår i hyran i slutet på förra året (alltså för så där två veckor sedan Ler med tungan ute). Igår kväll skrev jag och undrade när de skulle sätta i pluggen. Fick beskedet idag på morgonen att den skulle vara isatt. Det var den och en mätning imorse gav vid handen att jag hade 11 Mbit istället för som tidigare 0,55 vilket är precis vad jag önskade.

När jag så nu under kvällen ska försöka använda internetuppkopplingen till en av mina främsta behov på Internet, nämligen webb-TV, visar det sig att linan fungerar minst sagt otillfredsställande. faktiskt sämre än vad jag upplevt någon gång under den knappa månad jag bott här, alltså sämre än innan jag sa till om högre hastighet.

Till slut började den dock fungera som jag hoppats en liten stund. Bäst att smida medan järnet är varmt tänkte jag och flyttade raskt över datorn till soffan för att kunna titta på webb-TV på TVn.

Var på uppkopplingen raskt var tillbaka till sitt 0,3 Mbit-tempo den hållit hela kvällen.

Det vill till att Etanet har en väldigt bra förklaring till detta, eller så kommer jag att bli riktigt riktigt jobbig att tas med för deras del!

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Frustration

  1. Markus skriver:

    De HADE en bra förklaring och från och med mitten på januari har Internetuppkopplingen fungerat så snabbt och bra som jag hoppats från början! Tack Tack!

Kommentera

