Två positiva överraskningar på tre dagar

Jag tror det var i fredags som jag upptäckte att någon på jobbet köpt Expressen dagen innan. Att tidningen var en dag gammal gjorde inte mig så mycket så jag började läsa medan jag värmde maten. Det var intressant läsning.

Dels eftersom några artiklar faktiskt var välskrivna och klart läsvärda, dels eftersom min negativa uppfattning om Expressen blev ordentlig överbevisad. Nu fungerar jag på det viset att när det gäller negativa uppfattningar blir jag aldrig så glad som när jag blir överbevisad.

Jag är inte en person som finner ett egenvärde i att hela tiden gå omkring och klaga, tro inte annat vad än bloggen kan ge för intryck emellanåt.

Att Expressen, en av de två tidningar jag brukar vara som mest kritisk mot tillsammans med Dagens Nyheter (som ju för övrigt delar ledning) skulle visa prov på både riktigt läsvärda insändare och ledare och ett även i övrigt helt godkänt intryck var mer än jag trodde.

Speciellt som det inte var länge sedan som jag skrev ett blogginlägg om en intressant debattartikel just i Expressen som jag blivit tipsad om via Facebook.

Och idag kollar jag Expressens hemsida, läser då en artikel om att regeringen överväger att dra in biståndet till fyra olika afrikanska länder eftersom man anser att pengarna används felaktigt. Längst ned i artikeln finns en rättelse där de talar om att artikeln tidigare innehöll ett antal angivna fel. Fel som alltså rättats till.

Precis sådant har jag sett alldeles för lite av i Svensk press.

Så Tack Expressen för att ni överraskat mig positivt för tredje gången på under en månad! Sådant är aldrig fel.

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

