Dags att gräva ned stridsyxan.

För nästan ett år sedan skrev jag ett blogginlägg bland annat om det faktum att dieselns miljövänlighet i stort sett är ett bluffnummer. Finns att läsa här:

Nu har en journalist som sannerligen inte är en av mina favoriter annars, Dagens Industri’s Håkan Matson, kommit med en sågning av dieseln (närmare bestämt de av tysk bilindustri intensivt lanserade diesel-limousinerna) som får min kritik att framstå som balanserad och måttfull, åtminstone tycker jag det själv. Då ska jag förstås inte glömma att påminna om ett annat inlägg jag skrivit som inte är direkt snällt inspirerat av Jonathan Swifts klassiska men gissningsvis förskräckliga roman “Ett anspråkslöst förslag”.

Även om jag har en gås oplockad med Håkan Matson sedan hans provkörning av 9-5 OG 1997, nu är det kanske dags att gräva ned stridsyxan och glädjas åt att det finns en person bland svenska motorjournalister som lyckats genomskåda bluffen. Det ger dessutom välbehövlig variation för oss tidningsläsare.

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

