Ett promenadäventyr

När jag inte har något bättre för mig händer det rätt ofta att jag fördriver tiden med att ta en promenad. För några dagar sedan gav denna promenad en upplevelse som jag nu ska försöka att ge er också, åtminstone en liten del av den, även om jag kommer att göra det bildledes och ni således inte får med ljudupplevelsen och en del liknande. Men ändå.

Jag var alltså ute och gick och som så ofta när man är ute och går så gick jag i mina egna tankar när jag fick syn på en flock änder…

IMG_0006

Det brukar finnas änder i ån som rinner till höger i bild, och ibland på stranden precis bredvid, men mycket sällan på vägen vad jag har sett. Nåväl. Mina egna tankar försvann all världens väg och jag tog av påhängen och fram kameran. Stannade och var noga med att vara tyst för att inte skrämma dem. Jag hade dock inte behövt vara så orolig för det för dessa var helt klart vana vid människor. Efter en stund kom de gående mot mig…

IMG_0007

Så blev de stående vid mig en stund

IMG_0009

Sedan gick de tillbaka mot bron

IMG_0011

Jag gick försiktigt närmare och efter en stund gick de närmare igen. Till slut kunde jag stå riktigt nära. Så nära att jag till slut kunde upptäcka en hane och en hona som nog ska betraktas som photogenique, eller vad tycker ni?

IMG_0015

IMG_0021

Ja faktum är att till slut var änderna så nära så man kunde säga att de var riktigt närgångna…

IMG_0022

Så det blev ju en liten upplevelse på den promenaden.

Jo, innan ni får alldeles fel uppfattning om min kamera och min förmåga att hantera dem, jag tror nästan samtliga bilder är lite upphottade i datorn. Lite justerad exponering och lite justerad kontrast och så. Ingen jätteavancerad bildmanipulering, men lite småfix.

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

