Det känns märkligt

Nu undrar ni kanske vad som känns märkligt.

Svaret är; min relationsstatus. Nu ikväll blev det så att säga formellt det som legat i luften i nästan en månad. Jag och den kvinna jag varit tillsammans med sedan november 2010 har gjort slut. Jag är singel. Det är inte en situation jag är direkt ovan vid, men trots att jag, om jag hanterar dagräkningen i Excel rätt, inte varit i denna situation på 861 dagar och varit förvarnad i så där 20 dagar är det inte en situation som jag precis längtat efter.

Vilket inte hindrar att samtidigt har jag inte på något sätt blivit dumpad mot min vilja. Förvisso var det mitt ex (som det alltså är numera) som tog initiativet men liksom förra gången jag var med om detta insåg jag ganska snart, ännu snabbare den här gången faktiskt, att det inte var något dumt förslag.

Så även om jag inte gillar att vara singel har jag förstått sedan en tid att relationen jag då haft fram till nu passerat bäst före-datum.

Till slut så till den milda grad att jag gav upp tanken på att vi skulle avsluta relationen öga mot öga, vilket jag från början förespråkat (därav dröjsmålet på slutet).

Det som slår mig nu är framförallt hur fort det kan gå.

I november förra året hade jag för första gången i mitt liv känslan av att vilja tillbringa mitt liv tillsammans med den som då var min flickvän. Och när mitt ex förde på tal att hon ville göra slut i mitten på förra månaden tog det så där 5 minuter innan jag insåg att jag faktiskt inte ryggade inför förslaget. Det tog bara fyra månader.

Så ett gott råd till alla par där ute: Ta vara på varandra!

Ni har säkert hört det förut, men det tål att sägas igen, om detta är jag fullständigt övertygad!

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Det känns märkligt

  1. Mattias skriver:

    Det utan direkt diskussion mest personliga inlägget, som därför är väldigt gripande att läsa

  2. Markus skriver:

    Behövde liksom sägas. Eftersom jag pratat om Rosy tidigare i bloggen måste jag ju berätta att det tagit slut. Det blir ju liksom personligt nästan hur jag än gör.

Kommentera

