Ibland blir det rätt…

För en tid sedan skrev jag om Sveriges dejtingsidor, som jag på det hela taget ser som en samling skojare. Nu är det ju så att blinda hönor finner också korn.

Några bra saker jag märkt bland dessa sidor.

  • eDarlings matchning är på det hela taget helt okej. Det är verkligen inte ofta man får ett partnerförslag som känns helt uppåt väggarna.
  • Mötesplatsen har jag tidigare berömt för deras föredömliga prisinformation. Det förtjänar att upprepas. Även om priset på den sidan är intresseväckande högt får man åtminstone reda på det i tid. Bra där!!
  • Badoo har precis infört en funktion i deras “Encounters” att man kan gå in och titta vad andra har skrivit om sig själva. Den vägen kan man, om man är som jag, gallra bort de som i och för sig ser bra ut, men där presentationen inte skickar rätt vibbar. Någonting jag verkligen uppskattar.
  • Happypancake är helt gratis och helt reklamfinansierad. God tanke där. Även om sidan i övrigt inte får mig att göra vågen.
  • Google+ har en dejtingfunktion jag hittills inte fått igång, men den ger på det lilla jag har sett av den ger ett rätt seriöst intryck.

Nu har jag inte prövat matchningen hos exempelvis parship ska sägas eftersom jag hittills inte varit beredd på att betala pengar för de här tjänsterna. Framförallt inte de mängder pengar som det kostar idag. Men är det bara jag som slås av att den här listan är väldigt kort?

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

