En månad med Insvisible Shield

För lite drygt en månad sedan så köpte jag ny telefon. Telefonen har jag kommenterat i några blogginlägg men jag har inte speciellt kommenterat ett av tillbehören som nu ska få en separat kommentar.

Skärmskyddet Invisible Shield.

Jag tycker nu att det förtjänar ett eget inlägg och det har suttit på så länge att jag vågar mig på ett omdöme.

Den stora frågan som måste besvaras är naturligtvis om den så här pass långt kan anses vara värt priset. Priset är ju nämligen ordentligt högt. Netonnet tar 179 kronor för ett sådant skydd jag har, priset där jag köpte det ligger på 199 kronor. Det finns enklare skärmskydd exempelvis på Teknikmagasinet för 70 kr/2st. Det är en rätt ordentlig skillnad.

Sedan finns det skärmskydd som man måste klippa till själv som då är ännu lite billigare. Men dessa är självklart svårare att få till bra eftersom man måste skära till dem själv.

Så vad är då mitt intryck av Invisible Shield.

  • De är lite pilliga att få på, även om de är lättare än skärmskydd som inte är figurklippta, och det är en liten procedur att göra det. Ju bättre man gör det desto bättre blir det, men det är inget för personer som inte har tålamodet att sitta en stund med det hela.
  • Det är diskret, men inte omärkligt. Exempelvis när jag stoppar ned telefonen i en ficka, ett fodral eller någon enstaka gång när jag pratar i telefonen märker jag av kanten. Friktionen mot fingrarna är också något större än utan skärmskydd.
  • Materialet som skyddet är gjort av måste vara svagt gasgenomsläppligt och ganska styvt, mycket styvare än andra skärmskydd jag kommit i kontakt med. Det gör att reklamen inte bluffar. De småbubblor som är snudd på omöjligt att undvika i samband med monteringen försvinner efter tre-fyra dagar. Det var en mycket speciell upplevelse att inse att precis när man lärt sig leva med två små bubblor var de borta en morgon.
  • Det verkar vara mycket reptåligt. Mitt skydd har alltså suttit på i lite mer än en månad och jag ser fortfarande inte ett märke på det. Mycket bättre än tidigare skärmskydd jag testat.
  • Det är inte smutsavstötande, så mikrofiberduken får användas flitigt. Blir ganska kladdigt efter ett tag.
  • Det sitter mycket bra. Efter fem veckor sitter det bättre än någonsin.

Så sammanfattningsvis: Är det värt det till synes hiskeliga priset? Ja, under förutsättning att det monteras på ett bra sätt. Så nog tycker jag det skulle kunna vara en bra idé att erbjuda den servicen åt kunder att ombesörja monteringen.

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

