Sista intrycket

Det pratas mycket om första intrycket, alltså behovet av att locka med hur du påbörjar en konversation eller kontakt. Är första intrycket riktigt dåligt är ju risken stor att det inte blir något andra intryck. Vitsen är också att om man nu avslutar något på ett snyggt sätt så lämnar inte det kvar samma känsla av bitterhet och besvikelse som om avslutningen verkligen inte sker på ett snyggt sätt.

För ett antal år sedan skrev jag blogginlägget Konsten att skrämma bort kunder som jag berört tidigare i den här bloggen (inlägget är skrivet på en annan blogg) som handlar om rakhyvelsföretaget EasyShave som verkligen inte nådde upp till förväntningarna

Jag har nu fått ett nytt exempel. Dejtingsajten eDarling som jag tidigare skattat ganska högt har nu rent ut sagt skitit i det blå skåpet.

Det fanns anmärkningar mot eDarling förut, anmärkningar jag ändå inte tyckte var så allvarliga. Inte minst med tanke på hur somliga av konkurrenterna är! Men nu sedan en månad så har jag börjat irritera mig på att de enda meddelanden jag får på den sidan är om att folk har lagt in bilder på sig. Lägg märke till att jag skriver meddelanden inte aviseringar. Sidan skiljer alltså inte på dessa två just när det gäller nya bilder. Nog så viktigt. Inte minst eftersom åtminstone mina partnerförslag tycks ha en stor benägenhet att inte ha någon profilbild

Dessutom är rubrikerna på mailen man får till sin mailinkorg för det mesta mer eller mindre vilseledande. Typ “Du är populär ser vi” där mailet talar om att två personer besökt ens profil och ingen av dem har hört av sig… Eller ännu värre. Den rubriken på mailet med deras matchningsförslag.

Som en liten anmärkning i marginalen så är betaltjänsten intresseväckande dyr för bara en månad. Sannolikt för att styra folk mot längre abonnemang men varför i så fall helt sonika inte ha något pris för bara en månad (t.ex. parship har den lösningen)?

Efter att jag raderat profilen, där jag angett att jag är mycket missnöjd med den tjänst de erbjuder, kommer det naturligtvis upp en ny sida. Har tagit mig friheten att ta en bild på skärmen. Det ni kommer att få se är bara en del av skärmen, men ni kommer att förstå poängen:

Namnlös

Det gör att eDarling är i närheten av EasyShaves gamla rekord om taskig tajming!

En liten marginalanmärkning till är att eDarling tidigare fått kritik för att man inte kan söka upp andra medlemmar än partnerförslagen och därmed inte heller kontakta andra medlemmar vilket låser användaren. Inget jag har upplevt som ett problem, men det ska ju dock sägas.

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

