Fredagsmys

Jag ska inte skriva om OLWs reklam, jag lovar. 

Jag tänker bara konstatera att efter en middag bestående nötytterfilé, kokt potatis, stekt/wokad lök, en morot och en tomat och en alkoholsvag Staropramen till det mår jag inte dumt alls.

Efter middagen följde jag upp det hela med en Whisky och ett bad med ett stearinljus som ända belysning i badrummet. Har rakat mig ordentligt också så jag är preparerad för helgens bravader (jag har saker inbokat bägge dagarna).

Måste säga att jag trots frånvaron av sötsaker (som annars är en av mina laster) mår oförskämt bra och bland annat hunnit filosofera över stearinljusets lugnande inverkan på skälen.

Sitter och skriver dessa rader utan någon belysning runt datorskärmen, som jag dragit ned belysningen på så mycket det går och med Vivaldi i högtalarna.

Måste dock avsluta med en liten politisk fundering.

Jag har alls inget emot att vi i bland annat Sverige har möjlighet att fördriva en fredagskväll som jag gjort idag.

Problemet är att klyftorna i vårt land gör att alla inte har den möjligheten. Och att klyftorna i världen gör att globalt sett har ännu färre möjligheter till det. Varje person som denna kväll slår klackarna i taket på någon av de dyraste innekrogarna gör också att dussintals människor runt om i världen inte får möjlighet att uppleva den i jämförelse spartanska fredagskväll som jag just är på väg att avsluta.

Och det känns faktiskt bara väldigt onödigt. Onödigt och sorgligt.

För övrigt vill jag se en grön regering i höst.

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

