En fredag att minnas

För ett dygn sedan satt jag på bussen in till Norrtälje och ett rekryteringsmöte. Då det var drop-in mellan 10 och 12 tänkte jag att istället för att stå utanför arbetsförmedlingen i 20 minuter innan de öppnar så tar jag en buss senare, de lär ändå inte komma in så många första kvarten… yeah right!

Kommer till ett AF-kontor som är fullsatt. Gissningsvis hade det kommit 35 personer eller så innan mig, inte 5 som jag trodde att det skulle bli.

Vänta är inte min starka sida men då jag klätt upp mig ordentligt inför detta (ni som har mig på facebook fick se en bild igår) ville jag bete mig på ett sätt som matchade kläderna och det bidrog faktiskt till att lugna ned mig. Det behövdes eftersom det tog nästan 3 timmar innan det blev min tur.

Under dessa tre timmar upptäckte jag att även tillknäppta svenskar har en gräns för hur länge två personer kan sitta och vänta på någonting innan de börjar konversera, även om de aldrig träffats tidigare. Gränsen går vid så där en, en och en halv timme.

Efter att ha fått presentera mig och lämna över CV och prata lite grand runt det så sprintade jag över till gymmet och upptäckte att det är en utmärkt gymuppvärmning att vänta i tre timmar och sedan köra maximalt i fem minuter. Man är så mentalt taggad. Körde alltså ett gympass som borde ha fått mig att känna mig i behov av betastöd när jag skulle upp i morse, men eftersom jag tog hand om strechingen också mår jag faktiskt för närvarande riktigt bra.

Går iväg till mitt gamla jobb för att köpa en bläckpatron som de inte har i lager, visar det sig. Går upp till ett handelstorg två kilometer därifrån och in på Norrtäljes största ICA-butik (som också är en av landets största), ICA Flygfyren, för att se om de har nämnda bläckpatron. De har slutat med bläckpatroner. Tittar på samma ställe om de har en ståltermos av det slag jag letar efter. De har de inte. Dem de har är antingen för stora eller för små.

Går vidare till Clas Ohlson som har både termos och bläckpatron. I min planering för dagen hade klockan nu varit någon gång mellan ett och två. Den är fyra. Det gör att jag och morsan kan sammanstråla nere på centrum så jag kan hänga på henne hem och hjälpa henne med några saker av teknisk natur som hon begärt hjälp med men som från början behövde strykas från planeringen eftersom jag inte hade nycklarna till hennes lägenhet med mig.

Blir middag med morsan vilket inte ingick i grundplaneringen. Det är också hon som tar den bild jag lagt ut på facebook där man ser mig i full krigsmundering (skjorta och slips, kostym och hatt).

Väl hemma åker kostymen av. Jeans och tröja har aldrig varit skönare.

Nu har jag så kort jag kunnat beskrivit gårdagen, det tog ungefär 2200 tecken. Tror det var bra att jag inte la ut det som en facebookstatus som jag tänkte från början…

För övrigt vill jag se en grön regering i höst.

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

