Reflektion

Detta och nästkommande blogginlägg tillägnas de som totalt saknar intresse för så väl tekniska prylar som för politik

Om en stund, när jag skrivit klart hela detta blogginlägg och publicerat det på bloggen, kommer jag också att lägga ut en länk i mitt flöde på Facebook där denna, något ovanliga, dedikation kommer att finnas med i länken.

Att jag skriver som jag gör är givetvis delvis beroende på att min blogg har underrubrik “Teknik och politik i en salig blandning”. Så jag tänkte förvarna lite om att detta blogginlägg kan tolkas som en liten smula utanför vad jag normalt sett skriver om. Och för att alla de människor som inte delar dessa mina två stora intressen ska veta om att just denna gång behöver de inte vara oroliga.

Ärligt talat får vi se om de behöver börja oroa sig igen eller om jag ändrar rubrik på bloggen.

Just eftersom jag kommit i ett skede i mitt liv där jag börjat reflektera. När jag väl börjat reflektera insåg jag plötsligt att mitt liv, liksom kanske många andras, hade ett skriande behov av just reflektion.

Kort sammanfattning av vad som hänt:

I början/mitten av juni (kommer inte ihåg så noga) var jag till arbetsförmedlingen eftersom mina A-kassedagar verkligen var på upphällningen och jag undrade vad som skulle hända och vilka alternativ som fanns.

Jag fick svaret att jag skulle komma in i något som kallas Jobb- och utvecklingsgarantin, ibland även fas 2. Introduktion till den vilket inte gjorde mig direkt besviken men heller inte gav mig några direkta kickar av hänförelse.

Ett par veckor senare satt jag och min arbetsförmedlare och tittade igenom kursutbudet för närvarande. Där fanns dels en kurs som riktade sig till en helt annan målgrupp än vad jag kunde sägas tillhöra som vi därför raskt strök över listan av möjligheter och dels en kurs vars namn (Skapa din framtid) låter lite småtöntigt och där platsförmedlaren framförallt satte sin tilltro till kontaktnätet hos en av de två kvinnor som håller i kursen.

Jag blev anmäld och antagen till kursen.

Om det är en klok idé att anmäla en person som är synnerligen politiskt aktiv till denna kurs precis ihop med en synnerligen intensiv valrörelse låter jag vara osagt. Det har varit fyra synnerligen intensiva veckor jag har bakom mig.

Klart är i vilket fall att kursen ifråga började sätta igång saker och ting i min hjärna. Och det som då resulterat i att jag inte bloggat på ungefär en månad och att jag sitter här och reflekterar, för första gången på länge.

Helt mentalt avklädd, utan någon pryl att skriva om, utan någon tidningsartikel att kommentera, utan något att klaga över, något där jag tycker det behövs ett annat perspektiv.

Nej, det sista är inte riktigt sant. Det finns något som behövde ett annat perspektiv. Mitt liv.

Mer om det i nästa blogginlägg ser jag.

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

